Salgs og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser er opdateret 12. august 2024 og gælder for alle onlineservices fra Eventyrteatret.
Salg af produkter fra denne side varetages af Fonden Eventyrteatret (”Eventyrteatret”), Østmarken 4, 2860 Søborg, CVR 16009105.
Henvendelser til Eventyrteatret kan ske via e-mail til billet@eventyrteatret.dk og telefonisk på telefonnummer: 36 17 26 02.
Køb af billetter og produkter
Gældende for Eventyrteatrets webbutik på billetter.eventyrteatret.dk, der administreres af Fonden Eventyrteatret.
I nedenstående kan du finde informationer omkring køb af billetter og produkter fra Eventyrteatret, blot klik på pilen i bjælken for at læse yderligere informationer.
Aftaleindgåelsen
Der er først indgået en bindende købsaftale mellem arrangøren og indehaveren af billetten/køber af produkt, når Eventyrteatret har registreret og modtaget betaling, og du har modtaget en ordrebekræftelse. Købsaftalen er underlagt dansk rets almindelige regler, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse, der er gældende i det land, hvor du har bopæl.
Køb af billetter og produkter
For at bestille billetter i Eventyrteatrets webbutik, skal du registrere dig som bruger og oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Informationerne bruges i forbindelse med dit køb. Hvis der er problemer med et køb, eller hvis der for eksempel sker en aflysning eller lignende, vil oplysningerne blive brugt til at kontakte dig.
I tillæg til hvad der fremgår om opbevaring af personoplysninger i vores persondata og cookiepolitik, opbevares oplysninger om køb i det omfang Eventyrteatret er forpligtet hertil i henhold til relevant gældende lovgivning, herunder bogføringsloven.
Såfremt dine personoplysninger bruges i markedsføringsøjemed, vil det altid ske under iagttagelse af relevant gældende lovgivning, herunder markedsføringsloven, og aldrig uden dit samtykke.
For at foretage køb i Eventyrteatrets webbutik, skal du gøre følgende:
– Søg og find billet(ter) eller produkter
– Log ind hvis du allerede er kunde, eller opret en ny kundeprofil.
– Vælg leveringsform
– Indtast kundedata
– Vælg betalingsform
– Kontrollér om alle oplysninger er korrekte
– Godkend købet.
– Din ordrebekræftelse kan nu ses på skærmen, og du vil i løbet af få minutter modtage denne via e-mail.
Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger de med leverancen fra Eventyrteatret. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Eventyrteatrets side, er denne af vejledende art. Eventyrteatret indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.
Levering
Eventyrteatret sender billetter og produkter efter den valgte leveringsmetode: Print @home (e-mail), Postnord quickbrev, Postnord pakkepost eller afhentning på vores adresse: Østmarken 4, 2860 Søborg. Forsendelsen af varer sker med Post Nord, og leveringstiden er afhængig af valgte leveringsform. For billetter der sendes til udlandet, inklusiv Færøerne og Grønland, skal der forventes en længere leveringstid.
Leveringsomkostningerne afhænger af, hvilken leveringstype der vælges og hvor leveringen skal sendes hen.
Levering af varer fra Eventyrteatret anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Produkter bestilt til brevforsendelse på hverdage inden 12.00 sendes samme dag. Billetbestillinger pr. post ekspederes samme dag frem til kl. 15.00 og sendes ellers på først kommende hverdag.
Billettens stregkodesystem sikrer, at den billet du modtager, ikke kan kopieres eller på anden måde forfalskes. Det er derfor ikke nødvendigt at sende brevet anbefalet, og du behøver ikke at være hjemme, når billetterne kommer med posten. Har du købt din billet som “Print @Home”, modtager du din billet på e-mail hurtigst muligt efter dit køb. Hvis du ikke har modtaget e-mailen med billetterne inden for 24 timer efter gennemført køb, kan du ringe til Eventyrteatrets kundeservice på +45 3617 2602 eller sende en e-mail til billet@eventyrteatret.dk. Drejer det sig om billetter, der skal bruges samme dag, kan du medbringe legitimation til arrangementet, hvor personalet vil forsøge at hjælpe dig.
Hvis du ikke downloader dine billetter fra ordrekvitteringen, eller du ikke modtager ordrekvittering pr. e-mail, kan du altid logge ind på “Mit Eventyrteatret” via https://billetter.eventyrteatret.dk og hente dine billetter. Har du problemer med at få adgang til din ordre via billetter.eventyrteatret.dk, kan du kontakte Eventyrteatrets kundeservice på +45 3617 2602.
Betaling
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priser er inkl. moms, skatter og billetgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger. Disse omkostninger fremgår særskilt og som en del af det samlede beløb under ordreflowet, inden betalingen gennemføres. Du kan betale for dine billetter med Dankort, VISA, MasterCard og Forbrugsforeningskort. Al kommunikation mellem dig og Eventyrteatret foregår krypteret. Betaler du med MasterCard eller VISA, varetages betalingen af vores partner CTS Eventim & Co. KGaA, Contrescarpe 75 A, 28195 Bremen, Germany, der er et søsterselskab til vores leverandør Billetlugen. Betalinger via Dankort bliver varetaget af Netaxept. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afsendes fra Eventyrteatret.dk
Billetgebyr og ordregebyr
Der betales altid et billetgebyr i forbindelse med billettens pris. Billetgebyret udgør DKK 25,- pr. billet. De i webbutikken oplyste billetpriser er inkl. dette billetgebyr.
Billetter, der skal sendes, pålægges et forsendelsesgebyr.
Billetten
Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangstegn til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig, hvis stregkoden er aktiveret. Det vil sige, at billetter, der er blevet annulleret hos Eventyrteatret pga. bortkomst mv., ikke er gyldige adgangstegn. Stregkoden accepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på anden måde forsøges anvendt flere gange. Hvis du bliver forhindret i at deltage i et arrangement, må du gerne overdrage billetten til en anden. Det er ikke tilladt at benytte eller overdrage erhvervede billetter i kommercielt øjemed, herunder ved: – Benyttelse af billetter som præmie i konkurrencer eller lignende, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra Eventyrteatrets side – Overdragelse af billetter, hvor overdragelsen sker som tilgift til andre ydelser, som f.eks. salg af rejse, restaurationsbesøg, hotelophold og lignende, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra Eventyrteatret. Professionelt virksomhedssalg eller anden overdragelse af billetter, uanset prisen herfor. Det bemærkes, at det, efter Lov (2007-05-23 nr. 458) om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer, er forbudt at søge opnået fortjeneste gennem videresalg af teaterbilletter. Brug eller overdragelse af en billet i kommercielt øjemed vil føre til annullering af billetten fra Eventyrteatrets side. Eventyrteatret har ret til at opkræve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og som følge af misbruget, hvilket udgør minimum DKK 500,- pr. billet.
Ombytning, fortrydelsesret og aflysning
Nedenstående betingelser gælder i forbindelse med aflysning, ombytning, fortrydelsesret, bortkomst m.m. Tryk på pilene for at læse mere om de givne punkter.
Bortkomst
Hvis billetten bliver væk før arrangementet, kan Eventyrteatret udstede en ny billet til dig. Modtager du ikke billetten med posten, når du har valgt postforsendelse, kan Eventyrteatret udskrive en ny billet til dig uden omkostning. Den nye billet vil have en ny stregkode, mens den bortkomne billet bliver annulleret og ikke længere kan anvendes i indgangen til arrangementet.
Fortrydelsesret
Køb af teaterbilletter er undtaget fortrydelsesretten og du kan derfor ikke fortryde, når du først har købt billetterne.
Ombytning
Hvis du ønsker at ombytte dine billetter kan det ofte lade sig gøre. Billetter kan hvis muligt ombyttes til samme forestilling senest 7 dage før den oprindelige forestillingsdato mod billetgebyr på 125 kr. pr. ordre. Dog kun hvis der er ledige pladser ved den ønskede forestilling og din ombytning kan godkendes. Der byttes til den samme prisgruppe, hvis det er muligt. Prisdifference for bytning til lavere prisgruppe refunderes ikke.
Aflysning
Et event er aflyst, hvis arrangementet ikke gennemføres. I tilfælde af aflyste events kan billetten refunderes.
Ændringer i repertoiret, lokaliteten, delvis gennemførelse af arrangementet m.v. er ikke en aflysning, og pengene refunderes normalt ikke i disse tilfælde.
Refundering
Købte billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning. Selve refunderingen foretages af Eventyrteatret og Billetlugen A/S på vegne af Eventyrteatret. Refunderingen sker til det betalingskort, der blev anvendt til køb af billetterne.
OBS! Billetgebyrer, andre gebyrer, afbestillingsforsikringer og evt. forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billetkøbet refunderes ikke ved aflysninger/flytninger.
Generelt: Ansvar, personoplysninger og reklamationsret
Nedenstående generelle betingelser gælder Eventyrteatrets varetagen af persondata, reklamation og klagemuligheder samt generelle forbehold. Tryk på pilen for at læse mere om de generelle betingelser.
Ansvar
Eventyrteatret påtager sig ikke noget ansvar over for dig, udover hvad der fremgår af ovennævnte punkter og ufravigelig lovgivning. Eventyrteatret kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder tab eller beskadigelse af data. Eventyrteatrets ansvar for skade på personer og genstande m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra Eventyrteatrets side samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler.
Persondata og videregivelse af personoplysninger
Eventyrteatret registrerer og anvender personoplysninger om dig i overensstemmelse med Eventyrteatrets persondatapolitik.
Eventyrteatret videregiver ikke personlige oplysninger til tredje part. Oplysningerne tjener alene det formål at tilbyde dig Eventyrteatrets produkter. Behandlingen består af kundeadministration og markedsføring.
Første gang, du køber en vare i Eventyrteatrets webbutik, bliver du registreret som kunde. De personlige oplysninger, der registreres, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Oplysningerne opbevares minimum fem år, som bogføringsloven skræver. Bliver Eventyrteatret opmærksom på, at oplysninger om køber er forkerte eller vildledende, er Eventyrteatret berettiget til at rette eller slette oplysningerne, således at behandlingen kan ske på et rigtigt grundlag. Du kan til enhver tid få en udskrift af dine registrerede persondataoplysninger ved at henvende dig til Eventyrteatret.
Nyhedsbrev
E-mail-adressen, som Eventyrteatret har modtaget i forbindelse med din bestilling i Eventyrteatrets webbutik, kan benyttes til at markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser via elektronisk post. Du modtager dog kun nyhedsbreve pr. e-mail, hvis du har afkrydset feltet “ja tak” under et køb på vej mod kassen eller udfyldt en tilmeldingsformular. Eventyrteatrets nyhedsbrev modtages 12 gange årligt. Ved begge ovennævnte situationer kan køber frabede sig at modtage flere henvendelser ved at kontakte Eventyrteatret eller ved at afmelde nyhedsbrevet nederst i e-mailen.
Reklamation og klagemuligheder
Enhver form for reklamation, der vedrører selve arrangementet eller køb af billetter, skal rettes direkte til Eventyrteatret. Du kan kontakte Eventyrteatret på billet@Eventyrteatret.dk eller telefon +45 3617 2602. Hvis du ikke kan finde en løsning direkte med Eventyrteatret, kan du klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.Ved indgivelse af en klage skal du oplyse arrangørens e-mailadresse. Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt relevant, hvis du har bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du oplyse arrangørens e-mailadresse.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering af produkter fra Eventyrteatret, skal påberåbes straks efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Eventyrteatret. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Eventyrteatret har stillet dig i udsigt. Købte varer returneres til: Eventyrteatret, Østmarken 4, 2860 Søborg
Fortrydelsesret ved køb af andre produkter (gælder ikke billetter)
Eventyrteatret yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine produkter. Fortryder du købet, skal Eventyrteatret underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine produkter. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere produktet. Produktet der returneres ufrankeret eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved køb af CD, VHS eller DVD bortfalder fortrydelsesretten, hvis plomberingen brydes. I henhold til forbrugeraftaleloven § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2A er køb af billetter ikke omfattet af denne fortrydelsesret.
Forbehold
Eventyrteatret forbeholder sig ret til at annullere udstedte billetter mod tilbagebetaling af billettens pris samt gebyrer, herunder i tilfælde af Eventyrteatrets begrundede mistanke om billetkøb med henblik på videresalg. Eventyrteatret tager forbehold for fejl i oplysninger om priser og for udsolgte arrangementer. Eventyrteatret forbeholder sig ret til at ændre på pladstildelingen inden for samme billetkategori, samt flytte til en anden kategori mod at udbetale dig en eventuel prisdifference. Eventyrteatret er alene ansvarlig for billetkøberens eventuelle direkte tab, hvis ansvar foreligger efter dansk rets almindelige regler.
Eventyrteatret tager forbehold for fejl i de viste produktpriser og for udsolgte produkter.
Eventyrteatret forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne webbutik. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om eventuelle ændringer.
Betaling af Dramaskole og kursusafgifter
Nedenstående betingelser gælder for tilmelding til Eventyrteatrets optagelsesprøve. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Eventyrteatret. Gældende for Eventyrteatret.dk, dramaskole.dk, tilmelding.eventyrteatret.dk og billetter.eventyrteatret.dk, der alle administreres af Fonden Eventyrteatret.
Dramaskole betaling og kursusafgifter
Betaling af dramaskole og kursusafgifter er kun for medlemmer af Eventyrteatret. For at blive medlem af Eventyrteatret skal du have bestået optagelsesprøven til Eventyrteatrets Dramaskole.
Dramaskolebetaling og kursusafgifter refunderes ikke efter kursusstart.
Tilmelding til dramaskole – betaling, reklamation og persondata
Betaling for optagelsesprøve
I tilmeldingsprocessen skal du betale for tilmelding til optagelsesprøven på Eventyrteatrets Dramaskole. Betalingen foregår via betalingstjenesten E-pay og der kan betales med Dankort, VISA og MasterCard.
Tilmeldingen til optagelsesprøven er bindende og den betalte afgift for optagelsesprøven refunderes ikke.
Reklamation
Hvis der eventuelt opstår fejl eller mangler i forbindelse med tilmeldingen til Eventyrteatrets Dramaskole, så skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Eventyrteatret på telefon +45 3617 2601 eller dramaskole@eventyrteatret.dk.
Persondata
Ved tilmelding til optagelsesprøven opgives den tilmeldtes navn, adresse, alder, højde, erfaringer, telefonnummer og portrætfoto. Disse personoplysninger bruges i forbindelse med optagelsesprøven til Eventyrteatrets Dramaskole.
Personoplysningerne slettes umiddelbart efter afgørelsen, hvis man ikke er blevet optaget på Dramaskolen.
Personoplysningerne fra optagede elever overføres til Eventyrteatrets dramaskoleadministration.
Har du i forbindelse med tilmeldingen tilkendegivet, at du ønsker vores nyhedsbrev, så overfører vi dit navn og din e-mailadresse til vores mailingliste.