På Eventyrteatret underviser Josephine (JF) i sværdteknik med fokus på grundlæggende kamp teknikker, samt sikker brug af sværd med henblik på scene og film.

Josephine Feit

Skuespiller

Mikkel (MBH) arbejder med at bruge krop, stemme – og ikke mindst fantasi – til at skabe levende, nuancerede karakterer. Han arbejder med at se karakteren som noget, uden for sig selv, så man lægger blufærdighed og forfængelighed til side.

Mikkel Bekker Hilgart

Skuespiller

Ulla (UJ) målretter sin undervisning til hvert hold, alt efter erfaring og alder. Der lægges vægt på scenisk nærvær og tydelig tekstudtale. Formålet er at give eleven redskaber til brug på scenen – som i skolen og i hverdagen.

Ulla Jessen

Skuespiller

Mathias (MSF) arbejder med at styrke forestillingsevnen, blandt andet gennem improvisationer. Så eleverne kan prøve, hvordan det føles at gå, stå og snakke på en anden måde end én selv.

Mathias Sprogøe Fletting

Skuespiller

Anna Christines (AB) starter hver time med et opvarmningsprogram, så elevernes stemmer kan blive stærke, smidige og udholdende. Målet er, at alle elever bliver klogere på deres stemmer og udfordres samtidig med at have det sjovt.

Anna Christine Bauer

Sanger

I Lisas (LT) undervisning formidler hun en solid sangteknik, dvs. et godt samspil imellem krop og stemme. Hendes undervisning er baseret på den gode gamle bel canto teknik, koblet med nye studier inden for åndedrætstyper.

Lisa Tjalve

Sanger

Emil (EBH) fokuserer på at skabe et trygt rum, hvor det at fejle ikke bare bliver accepteret, men værdsat. Hvis man gerne vil blive bedre til at optræde, så kræver det at man ikke er nervøs for at gøre noget forkert hele tiden.

Emil Birk Lissmatz Hartmann

Musicalperformer

Louise (LB) arbejder i en bred vifte af stilarter, herunder musical, pop, rock og singer/songwriter. Som vokalcoach fokuserer hun på at hjælpe sangeren og skuespilleren med at håndtere vokalproblemer.

Louise Desirée Bottelet

Sanger

Mette (MS) arbejder med elevernes evne til at udforske kroppens udtryksmuligheder. Gennem improvisationer, koreografier og tekniske øvelser trænes denne disciplin. Genrerne vil primært være ballet, jazz, modern og musical.

Mette Soldan

Koreograf

Josephines (JE) danseundervisning fokuserer særligt på grounding – noget eleverne også kan bruge i deres skuespil og sang. Derudover arbejdes der med det dramatiske og tekniske udtryk i forskellige stilarter.

Josephine Ellefsen

Danser

Silje (SA) fokuserer på at kunne fortælle en historie med kroppen og styrke elevernes forståelse for dansens rolle. Der arbejdes inden for diverse stilarter med fokus på gulvøvelser og improvisation samt koreografier med et specifikt narrativ.

Silje Reichert Aass

Koreograf

I Taras (TT) timer er der fokus på personlig kreativitet, styrke og udstråling. Der arbejdes med at få koreografien til at passe til den individuelle elev, således at man tager sig bedst ud til f.eks. auditions.

Tara Toya

Danser

Nadin Reiness2012_bw_250x340_web

Formålet med Nadins (NR) undervisning er først og fremmest at give eleverne en større kropsforståelse og derefter vise, hvordan de kan bruge denne viden, når de skal indøve og formidle nye koreografier.

Formålet med Nadins (NR) undervisning er først og fremmest at give eleverne en større kropsforståelse og derefter vise, hvordan de kan bruge denne viden, når de skal indøve og formidle nye koreografier.

Add your Hover Title here

Nadin Reiness

Danser

På Eventyrteatrets Dramaskole arbejder Sara med, hvilke redskaber eleverne kan bruge for at få budskabet ud over scenekanten, da det er vigtigt at være i stand til at formidle en historie og forskellige følelser, når man laver musicals.

Sara Ekander Poulsen

Sanger

I Reginas (RS) undervisning er det overordnede formål at skærpe elevernes fokus, opmærksomhed, empati og forståelse af den sammenhæng, de selv og deres holdkammerater befinder sig i – både på og uden for scenerummet.

Regina Sloth

Musicalperformer

I Nannas (NKV) timer vil der være fokus på danseglæde, som smitter. Dans er en kombination af teknik, groove og følelser, derfor vil der arbejdes med at veksle mellem skarpe og bløde bevægelser, udtryk og følelser i musikken.

Nanna Kampp Villumsen

Danser

Nina (NS) vil i sin undervisning forsøge at imødekomme elevernes forskellige niveauer, bl.a. ved at sørge for, at alle har styr på deres basisteknikker, inden de springer ud i noget mere avanceret.

Nina Samuelsen

Make-up artist

Christine (CB) vil tage udgangspunkt i, hvordan man håndterer kostumet som arbejdsredskab. Vi vil se på mange forskellige kostumer, kostumedele, parykker og hovedbeklædninger for at lære, hvordan man håndterer dem.

Christine Brincker

Kostumedesigner

Susannes undervisning tager udgangspunkt i Dramaskolens motto: ‘Det kræver talent, at have talent’. Der undervises i, hvordan man går til auditions både på teatre, film og tv samt til eksamen.

Susanne Vognstrup

Teaterdirektør